Czwartek  11.03.2021.      

Grupa II  Misie             

Temat dnia:  Ufoludki

 

CELE OGÓLNE:

–   poznanie możliwości aparatu artykulacyjnego;

–  rozwijanie umiejętności artykulacyjnych, fonacyjnych;

–   rozwijanie sprawności fizycznej;

–  zachęcanie do eksperymentowania z własnym głosem

 

 Zielone ufoludki” -wprowadzenie piosenki

„Tańczące ufoludki” – zabawa ruchowa do piosenki „Zielone ufoludki”.

Zielone ufoludki

Mój brat wciąż czyta o kosmitach,

gwiazdach, planetach i orbitach.

O niczym innym nie chce słyszeć,

nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę

i latający ujrzał spodek,

bo wylądował dziś w ogródku

pojazd zielonych ufoludków.

Ref.: Zielone włosy, zielone butki,

całe zielone są ufoludki. (x2)

Kot na ich widok zaraz zmyka,

dziwnego boi się ludzika.

Pies szybko przykrył nos ogonem,

– Może to gryzie to zielone?

A czym się żywi śmieszny tworek ?

Czy zjedzą z nami podwieczorek?

Kompot dostały, tort dostały,

zjadły, wypiły, odleciały.

Ref.: Zielone włosy…

 

Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki ,, Zielone ufoludki’’.

Rodzic  zadaje dzieciom pytania do wysłuchanej piosenki:

  • O czym jest ta piosenka?
  • Co to są ufoludki?
  • Kto bardzo lubił kosmitów?
  • Co ujrzał chłopiec w piosence?
  • Jak wyglądają ufoludki?
  • Kto uciekał na widok ufoludka?
  • Co zjadły ufoludki?
  • Co zrobiły ufoludki, gdy już się najadły?

 

„Śpiewające ufoludki” – ćwiczenia emisyjne.

Dziecko śpiewa (na sylabie la) wybrany fragment piosenki, stosując się do tempa melodii.

 

„Mój ufoludek” – zabawa plastyczna przy piosence.                                                                                                       

Rodzic ponownie włącza piosenkę. W czasie zwrotek dziecko rysuje na kartkach ciało ufoludka energicznymi kolistymi ruchami. Podczas refrenu dziecko i na przemian klaszcze w dłonie i tupie nogami w podłogę. Podczas ponownego słuchania piosenki dziecko dorysowuje swojemu ufoludkowi kończyny i dokleja oczy..

 

 „Taniec z ufoludkiem.” rodzic włącza piosenkę, a dziecko tańczy ze swoim narysowanymi ufoludkiem w dowolny sposób.

 

 

 „Ćwiczymy kosmiczne oddechy” – ćwiczenie oddechowe.                                                                                                  

 Dziecko  leży na plecach, nogi ugięte w kolanach, stopy „przyklejone” do podłogi. Dziecko robi wdech nosem, a wydech ustami. Na brzuchu kładzie narysowanego przez siebie ufoludka.

 

 „Język ufoludków” – ćwiczenia słuchowe, ćwiczenia artykulacyjne.                                                  

Rodzic mówi w ufoludkowym języku, a dziecko po nim powtarza np.: tili–tili–tle; pipi–pipi–si; gaga–

gaga–gu; fili–fili–bum; sato–selo–su; szutu–szutu–rzet; kulu–kulu–gulu; czelto–czeli –piczetili…

 

 „Latające talerze” – zabawa z elementem rzutu.                                                                                                                                   

Dziecko razem z rodzeństwem lub rodzicem stoją wzdłuż jednej linii, w bezpiecznej odległości od siebie. Na sygnał rodzica wyrzucają przed siebie plastikowe talerzyki. Następnie sprawdzają, który talerz doleciał najdalej.

 

 Pojazd dla mojego ufoludka” – praca plastyczna.

Dziecko odrysowuje dwa koła (duże i małe) w wybranych przez siebie kolorach i je wycina .Następnie przyklejają małe koło w centralnej części dużego koła, a na obwodzie doklejają małe kółka origami (okna).Rodzice   mogą  pomóc dziecku odrysować i wyciąć koła.

 

Ufoludek z plasteliny – praca plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=_4xkcH3MwnQ

Kolorowanki – ufoludki,

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/ufoludek-kolorowanka/

Drogie Dzieciaczki czekamy na  zdjęcia Waszych prac: j.mydlak@zspborzecin.pl oraz j.golebiewska@zspborzecin.pl